home sweet home

Ja då är man hemma i sin älskade stad igen. De känns helt underbart att vara hemma och känna att man verkligen hör hemma någonstans, de får leendet att stråla. Jag kom hem för ett tag sen till och med några dagar. Men jag har inte ens ägnat en enda tanke på att ta fram datan. Fick till och med leta runt efter den. Men nu sitter jag här i alla fall med datan i knät hemma i soffan. De är jättekul att vara hemma. Men samtidigt är det ju så att skolan börjar om lite mer än en vecka. Och de får mig att bara känna mig så himla sur och arg. Jag orkar verkligen inte tänka på att jag kommer att spendera ett helt år med plugg och sena nätter bara för att få bra betyg, de är så himla nedlåtande .Det är hopplöst att ens ägna en tanke åt någonting så hemskt. Men de sista dagarna ska jag bara försöka glömma att jag har ett pissår framför mig. Den tanken får jag ta tag i om några veckor. Men i alla fall jag har haft ett jättemysigt lov. En av de bästa faktiskt. Så Jag ska inte sura, de är i alla fall ett leende som finns kvar när de behövs. Veckorna på Kreta var mysmysmys, lite jobbigt och tråkigt att ha föräldrarna med men de blev okej ändå. De blev många timmar i solen och skvätt i poolen. Min jobbiga bror var ju bara tvungen att få uppmärksamhet hela tiden. Och de bästa de vet är ju att retas, så jag fick ett och annat utbrott. Hehe, om ni kände mig skulle ni precis veta vad jag menar. Men i stort sätt har allt varigt perfekt. De senaste dagarna har jag spenderat med mina underbaraste. Så de har varit super.  Fast igår och idag har jag varit sjuk, de suger!. Skulle träffa min kära vän Alexandra idag med kände inte att jag hade ork att ens gå upp. Huvudverk är knappast någonting man vill bära på hela dan om man ska ha kul. Så de får bli om nån dag eller så.

Sen ska jag passa på att umgås så mycket som möjligt innan skolan, och så fort min konstiga influensa är borta kommer mitt leende förhoppningsvis tillbaka. Nu ska jag ägna min tid åt att ladda upp sommarens bilder på datan. Och försöka få i mig lite mat.


See you, Kramar  /J


Kommentarer
Postat av: Cassandra

Fin fin blogg kolla gärna in min ^^

2008-08-12 @ 19:44:07
URL: http://cassandrahemdal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0