Varför skäms man över att prata om skam?

Hej allihopa!


Min vecka har varit jättebra! Och det bästa är att den inte är slut än! Och jag hoppas verkligen  att helgen kommer vara lika bra! Jag har gjort ganska mycket den här veckan så jag har inte hunnit med allting. Igår var jag och träffade Malin på centralen, och därifrån åkte vi till Gärdet (filmstaden). Där var  vi på en superbra teater. (tro inte att jag är en kulturnisse!) Haha, det är jag verkligen inte. Men vi tänkte att vi ska prova på lite nya saker när vi träffas. Sånt som man i vanliga fall inte gör. Och det är ändå ganska kul å få se andra saker än sina vanor. Om man jämt göra samma saker så lär man sig aldrig tycka om nya, så man ska prova sig fram. Kanske man hittar ett jättestort intresse som man inte hade någon aning om att det fanns. Teatern var jättebra den hette "turning shit to roses" den handlade först och främst om alla vardagliga problem och brister där vi använder skammen som drivkraft. Vi tänker på alla vara misslyckanden och skäms över dem så himla mycket så man knappt kan prata om dem med andra. Man misslyckas och allting går inte alltid som man tänkt sig. Men skam är fortfarande någonting som man inte borde förstora. Man måste acceptera att alla gör fel. Men man ska inte tycka dåligt om sig själv bara för att man skäms. Allting ordnar sig tillslut och allting går att lösa. Så vi människor måste sluta göra våran skam till ett stort problem.

Det var Dramatiska institutet som anordna den här teatern så det var elever som spelade. Det var tre skådespelare, två finlandssvenska och en svensk. Och dem var så himla bra!! Föreställningen innehöll mycket modärn dans med många unika rörelser. Jättebra konstruerad med skitbra musik. Dem har många föreställningar med fri entré! Det är bara gå in på http://www.draminst.se/ så kan du boka dina gratisbiljetter! Jag rekommenderar det verkligen som en kul grej!! :) Idag har jag varit på ett möte på Riddargatan, Väldigt trevligt, så nu har mamma träffat M. Nu ska jag gå å läsa en bok. Det känns som att det var evigheter sen! Och jag saknar verkligen mina glamorösa tjejböcker!! Jag har bara läst några sidor i "singel på nytt" och hittills är den superbra! Imorgon blir det mys med my friend F! So nice! Och på kvällen imorgon har jag match!! :) love it!! Hoppas bara vädret håller i sig i helgen. Ooh Min Lily ska till Tyskland nästa vecka så vi ska in till stan å fika på lördagen! :) så mysigt...


Nu skriker min bok efter mig! Så sov sött allihopa! Puss och kram /J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0